I veckans avsnitt pratar vi om crowdsourcing-kampanjen som räddade Herman Hedning från nedläggning. Efter ett dygn var målet på 100 000 kr uppnått och en vecka senare har kampanjen nått 750 000 kronor. Mediepodden går även igenom hur de stora Facebookgrupperna påverkats av Facebooks nya tuffa städning av medlemmarna.

Här är Facebook-grupperna som tappar mest

1) Vad som helst med ALDRIG sd, -42 000 medlemmar
2) Golden empiire, -30 000 medlemmar
3) Iswag, -20 000 medlemmar
4) Stå upp för Sverige (tidigare ”Stå upp för Springare”), -10 000 medlemmar
5) Jag är här, -1 000 medlemmar

Dessutom diskuterar vi Metros nya affärsmodell med e-handel och DN:s samarbete med svenska lokaltidningar och vad det betyder för den kommande Mittmedia-affären. Och nu är en influencer stämd – igen. Den här gången är det Kenzas tur…

Mediepodden med Emanuel Karlsten och Olle Lidbom