Avsnitt 35: Nuggets, Aftonbladets TV-lyft och hur stor Springare-gruppen är – egentligen

Twitter-nuggets, SKAM-modeller och Springare-grupper. I Mediepoddens vårstädning diskuteras många av de fenomen som stundtals fått sitta i baksätet under de senaste veckornas tyngre debatter. Peter Springares uttåg ur sin supportgrupp har rört upp känslor – men hur många är de verkliga användarna och vet alla ens att de är med i gruppen?

Under terrordådet rapporterade många svenska medier besöksrekord på sina hemsidor och framförallt Aftonbladets webb-teve visar enorma siffror. Vad gör att de fått övertaget över SVT:s webbsändningar?

Läs mer om det native advertising-samarbete vi har med Strossle funkar.

Och här finns Förtroendebarometern (PDF) som vi pratar om i avsnittet.

Partner för podden är TCO, Burt och Strossle.

1 kommentar

Skriv kommentar →

  1. Ingen ljudfil i inlägget 🙁 Hittade den dock på andra vägar. Men tänkte ändå uppmärksamma er.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2024 Mediepodden

Tema av Anders NorénUpp ↑