Avsnitt 9: Mediestrategi och snapchatteri

Olle och Emanuel tar sig an plattformen Snapchat som onekligen är en växande gigant i medielandskapet. Hur ska egentligen tidningsjättar och andra traditionella medier hänga med i utvecklingen utan att de blir som en morfar som vänder på kepsen bak och fram i en önskan att vara ungdomlig? Och varför lyckas inte svenska P3 att kännas fräscha och pigga på Snapchat när exempelvis den finlandsvenska motsvarigheten Radio Xtreme lyckas gå i takt med tiden? Dessutom utlovas handfasta tips till mediebranschen i allmänhet och MEG i synnerhet när det kommer till samtidens och framtidens ödesfrågor.

Programledare: Emanuel Karlsten & Olle Lidbom. Producent är Hanna Jedvik.

Våra partner: Mediedagarna MEG, Viva Media och Bahnhof.

2 kommentarer

Skriv kommentar →

  1. Även jag är nog lite inne på Emanuels spår när det kommer till hur svenska P3 ”missköter” sig på Snapchat jämfört med sin norska motsvarighet. Även om det har sin charm som ett oredigerat och obearbetat medium, blir det ett onödigt stopp när man fotograferar en datorskärm. Med brasklappen att även jag befinner mig en bit bort från målgruppen 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

© 2022 Mediepodden

Tema av Anders NorénUpp ↑